Operatorul aviatic național a anunțat, marți dimineață, crearea unei linii prioritare de contact pentru miile de persoane afectate de anularea a celor peste 20 de curse începând de duminică seara și luni, până la reluarea zborurilor în urma acordului dintre personalul aviatic și conducerea companiei.
TAROM anunță crearea unei adrese de e-mail dedicate, pentru a facilita procesul de compensare al călătorilor afectați în urma anulării a peste 20 de zboruri regulate în cursul zilei de 8 iulie.
Este vorba de adresa de e-mail [email protected], la care pasagerii pot transmite cererile și documentele necesare în vederea obținerii despăgubirilor, în conformitate cu Regulamentul EC 261/2004.
„TAROM s-a confruntat cu o situație fără precedent, aceea de anulare a numeroase zboruri ca urmare a declarațiilor individuale de inapt pentru zbor ale personalului navigant. Ca urmare a acestei situații independente de voința și acțiunile companiei, pasagerii au fost afectați de anularea zborurilor regulate. Compania a oferit alternative pentru călători iar echipa de asistență este în contact direct cu aceștia pentru a oferi informații detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opțiuni disponibile”, a transmis, marți, compania.
Unii dintre miile de pasageri care aveau bilete la cele peste 20 de curse TAROM anulate s-au adresat deja uneia dintre cele mai mari companii din țară care reprezintă drepturile pasagerilor, dar valul de cereri este așteptat zilele următoare, au confirmat, pentru Gândul, oficialii firmei, de luni seara, înainte de anunțarea unui acord.
Teoretic, pasagerii păgubiți au dreptul la compensație fixă pentru anularea zborului, rambursarea biletului, dar și la decontarea sumelor pentru masă, cazare și transport de la/la aeroport, pentru toate zilele în care rămân blocați, până la găsirea unui nou zbor pentru a fi aduși acasă.
Potrivit oficialilor, pasagerii afectați de aceste anulări pot transmite solicitarea de compensare la adresa de email dedicată, cerere care trebuie să transmită următoarele informații:
Cuantumul compensației diferă în funcție de opțiunea exprimată de pasager, în cash/transfer bancar sau voucher electronic.
Voucherul electronic poate fi utilizat pentru achiziţionarea de bilete TAROM emise pe zboruri operate TAROM (cu număr de zbor RO) în termen de un an de la data emiterii. Contravaloarea voucherului nu este rambursabilă.
Pentru pasagerii care vor opta pentru plata compensației în bani este necesar să transmită datele bancare în următorul format :
„Compania TAROM își cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat și depune toate eforturile pentru a reduce impactul pe care această situație îl are asupra planurilor lor de călătorie”, potrivit companiei.
Pentru informații suplimentare, pasagerii pot contacta centrul de suport TAROM la numerele de telefon: (004) 021 9978, (004) 0800500 131 (TelVerde), (004) 0371 529 000 sau pe oricare dintre adresele de email: [email protected], [email protected] .
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române – TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010. Transportatorul Național al României deține o flotă de 18 aeronave și are în portofoliul său 70 de destinații operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).
Sursa foto: TAROM
CITEȘTE ȘI: